سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پس از نیک آزمودن، برادری برگیرد، مصاحبتش می پاید و دوستی اش استوار می گردد . [امام علی علیه السلام]
السلام علیک یا ثارالله
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آخرین تصمیم یونسکو درباره حرمین عسگریین

سامرا میراث مشترک جهانی اعلام شد

مهندسان ایرانی و تیمی از هنرمندان شیرازی بسرعت در حال آماده سازی طرحهای خود برای تجدید بنای این بارگاه هستند

گروه فرهنگ و هنر:

نمایندگان کشورهای جهان در نشست کمیته آثار تاریخی جهان,شهر تاریخی سامرا را میراث مشترک بشری اعلام کردند و خواستار حفظ و بازسازی آثار تاریخی این شهر شدند.

در بیانیه کمیته یاد شده,بارگاه و حرمین امامان شیعه,اماکن درخشان این شهر توصیف شده و با توجه به تخریب این بارگاه در 2 عملیات تروریستی جداگانه,این شهر در شمار آثار مشترک جهانی در حال تخریب طبقه بندی شده است.سازمان علمی,فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) 80 درصد اماکن تاریخی سامرا را نیازمند بازسازی اعلام کرده است.

اعلام سامرا به عنوان میراث مشترک بشری در معرض تخریب,وظایف جدید و مهمی را در برابر دولت عراق,اشغالگران این کشور و نیز جامعه جهانی قرار میدهد و با بیانیه اخیر یونسکو,بازسازی هر چه سریع تر حرمین عسگریین (ع) به یک مطلب بین المللی تبدیل شده است.

اگر چه مسائل سیاسی و اعمال نفوذ اشغالگران در این اقدام بی تاثیر نیست,ولی باید توجه داشت: صدور این بیانیه,تاکیدی دوباره بر این مطلب است که تعرض به بارگاه های مقدس در عراق,تعرض به مقدسات همه بشریت محسوب می شود و باید تمامی کشورهای جهان بخصوص کشورهای عربی در این ماجرا از حالت انفعال خارج شوند.

یونسکو به دنبال تعرض مجدد به بارگاه امام هادی (ع) و حسن عسگری (ع) با صدور بیانیه ای شدیداللحن این اقدام ضد بشری را محکوم و اعلام کرد,برای بازسازی این حرمین,با دولت عراق قراردادی را امضا کرده است.

نوری المالکی,نخست وزیر عراق نیز پس از تخریب گلدسته های حرمین در سامرا با حضور در محل و بازدید از تخریب های حاصل از انفجار گفت:ما قصد داشتیم 2 روز دیگر بازسازی حرمین را آغاز کنیم و با تکرار تعرض به حرمین,مصمم هستیم در آینده ای بسیار نزدیک,کار را با قدرت و سرعت برای بازسازی و بهسازی هر چه کامل تر حرمبن عسگریین (ع) آغاز کنیم.

در همین حال,مهندسان ایرانی و تیمی از هنرمندان شیرازی نیز بسرعت در حال آماده سازی طرحهای خود برای تجدید بنای این 2 بارگاه اند که به دنبال 2 حادثه تروریستی در 2 سال پیش و امسال دچار آسیب های شدید و جدی شده اند. 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علیرضا ( یکشنبه 86/4/10 :: ساعت 6:24 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

چه آشنا می نمایی ای غریبه
[عناوین آرشیوشده]