سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنجا که گفتن باید خاموشى نشاید ، و آنجا که ندانند ، به که خاموش مانند . [نهج البلاغه]
السلام علیک یا ثارالله
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» خواص زمین کربلا

 

از برای آن تربت شریفه خصایصی است :

۱- از کعبه معظمه هم اشرف است چنانکه در خبر است بلکه بعضی گفته اند که از نجف هم اشرف است یعنی ما عدای اصل مرقد امیر المومنین ( علیه السلام  ) .

۲- این زمین را خداوند خلق نمود پیش از کعبه به بیست و چهار هزار سال و آن را مبارک و پاکیزه کرد چنانکه در روایات معتبره وارد است .

۳- این زمین همیشه مبارک و پاکیزه بود و خواهد بود تا اینکه خداوند آنرا بهتر از زمینهای بهشت قرار دهد و بهترین منازل و مساکن اولیاء خدا در آن باشد چنانکه در روایت است

۴- الآن این زمین از زمینهای بهشت است چنانکه در روایت است

۵- از حضرت سجاد ( علیه السلام ) مروی است که چون زلزال قیامت شود کربلا را بلند کنند با تربت نورانی با صفا پس در بهترین ریاض بهشت گذارند که نور آن در بهشت نمایان باشد مانند ستاره درخشان که دیدگان را بزند وآن زمین ندا کند که منم آن زمین مبارک و پاکیزه که در برداشتم جسد حضرت سید الشهدا و سید شباب اهل بهشت را .

۶- تسبیح کردن با دانه های آن تربت ثوابش هفتاد برابر است .

۷- گردانیدن دانه ها ثواب تسبیح کردن را دارد .

۸- هرگاه تسبیحی از آن تربت در دست گیرد و اول روز بگوید " اللم انی اصبحت اسبحک و احمدک عدد ما ادیر به سبحتی " : { یعنی : خداوندا ! من با این تسبیح و تهلیل تو صبح کردم به تعدادی که تسبیحم را می چرخانم تو را سپاس می گویم } پس تا شام از برای او ثواب تسبیح کردن نوشته می شود و همچنین اگر در وقت خواب بخواند آن دعا را و تسبیح را در زیر سرگذارد همین خاصیت را دارد چنانکه در حدیث حضرت سجاد ( علیه السلام ) است .

  

۹- سجده بر خاک مقدس حجابهای هفتگانه را پاره می کند و مراد یا نفوذ و صعود به سواوات سبع است یا مراد حجابهای معاصی است که مانع اند از قبول اعمال جنانکه در روایت معاذ ابن جبل است و ایضا سجود بر آن نور می دهد ارضین سبع را .

۱۰ - خوردن خاک و گل حرام است و در روایتی است که آن مانند لحم خنزیر است مگر خاک قبر شریف به جهت استشفاء به شرائطی که در محلش مذکور است و عمده آن شرایط نیت صادق است ، دعا خواندن و مهر کردن بر آن ، تا اینکه به مس أجنه و شیاطین نرسیده ، اثرش زائل نشود .

۱۱- نگاه داشتن آن خاک مطهر سبب امن از مخاوف است اگر به این نیت بردارند .

۱۲- گذاشتن از خاک از خاک در متاع تجارت سبب برکن آن می شود

۱۳- مستحب است کام طفل را با ان بردارند تا اینکه ایمن شود از صدمات .

۱۴ - هرگاه آن را در قبر گذارند سبب امان میت می شود از عذاب .

۱۵ - دفن در آن زمین مقدس سبب دخول بهشت است بدون حساب .

۱۶ - چون ملائک بهشت به زمین نازل می شوند حور العین از ایشان خواهش می کند که از تربت طاهره به جهت ایشان هدیه ببرند که به آن متبرک شوند .

۱۷- در این زمین مقدس طبق روایات معتبری قبل از شهادت آن حضرت ۲۰۰ نبی و ۲۰۰ وصی و۲۰۰ سبط که همه شهید شده اند دفن شده است .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علیرضا ( دوشنبه 86/4/18 :: ساعت 3:59 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

چه آشنا می نمایی ای غریبه
[عناوین آرشیوشده]